2015/09/17

Tort Tiramisu


Tort Tiramisu

W tortach dobra nie jestem, jedyne co mi naprawdę wychodzi to biszkopt, zawsze mam problem z ozdobieniem tortu, jestem prawdziwą amatorką. Ta wersja jest z obłożeniem biszkoptami i wcale nie jest wymagająca umiejętności. Robi się to szybko i na pewno każdemu wyjdzie. A sam tort... no pychotka :) ten akurat robiony dla mojej drugiej mamy... teściowej na urodziny.

Tort Tiramisu


BISZKOPT:

6 jaj
niecała szklanka mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku to pieczenia
3/4 szklanki cukru
białka oddzielić od żółtek i ubić na puszystą pianę, dodać cukier i miksować do całkowitego rozpuszczenia się cukru, dodać żółtka i mąki przesiane razem z proszkiem, wymieszać delikatnie wszystkie składniki.
Dno tortownicy (26) wyłożyć papierem, przelać gotowe ciasto.
Piec 35-45 min w 170 stopniach, po upieczeniu z wysokości kolan spuścić na podłogę.

KREM:

10 żółtek
10 łyżek cukru
1000 g mascarpone
Żółtka przekładam do miski, dodaję cukier i ucieram mikserem na najwyższych obrotach przez 8-10 minut, aż zamienią się puszysty kogiel-mogiel o barwie prawie białej. Dodaje mascarpone i miksuje do połączenia składników.

NASĄCZENIE:

2/3 szklanki mocnej kawy
2/3 szklanki amaretto

OBŁOŻENIE:

biszkopty języczki

DODATKOWO:

wstążka do przewiązania



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz