2015/09/08

Maślankowiec


Maślankowiec / Ciasto maślankowe

Proste, szybkie i naprawdę bardzo smaczne wilgotne ciasto na bazie maślanki. Tu akurat przykład z truskawkami ale mogą być także inne niebyt mokre owoce.

Maślankowiec

Składniki:

250 ml maślanki
125 ml oleju
3 jajka
2,5 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy (ja dałam ten "prawdziwy")
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Mokre składniki wymieszać widelcem, w drugiej misce mieszamy składniki suche i wsypujemy do tych mokrych. Porządnie wymieszać i przełożyć do formy (u mnie 25cm) z dnem wyłożonym papierem do pieczenia... Na wierz ułożyć truskawki lub inne owoce w nie dużych odstępach, większe poprzekrawać na połowę. Piec ok. 50 min. w 170°C // do suchego patyczka, nie wcześniej bo będzie zakalec :) Na wierzchu powinna być jeszcze kruszonka, to akurat wersja bez, bo masełka zabrakło ;)

Kruszonka:

10 dkg masła
10 dkg cukru
20 dkg mąki

Zagnieść paluszkami i posypać na ciasto.

7 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie wypróbować! :D Wygląda tak smacznie, a i przepis łatwy, szybki i tani ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A na zwykła blaszke prostokatna moze byc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może być. Jeśli blacha jest większa trzeba zwiększyć ilość składników.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja za 8 minutek wyciągam mój placuszek przepis identyczny tylko jabłka i cynamon zamiast truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto posypać kruszonką jeszcze przed pieczeniem?

    OdpowiedzUsuń