2015/11/07

Domowa pizza


Domowa pizza...

Domowa pizza

Nie ma to jak domowa pizza... :D

Ciasto:

0,5 kg mąki
50 g drożdży
1,5 szklanki mleka
0,5 szklanki oliwy
1 łyżka soli
1 łyżeczka cukru

Sos pomidorowy:

2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki ketchupu
0,5 szklanki gorącej wody
duży ząbek czosnku
łyżeczka oregano
łyżeczka bazylii
sól
szczypta cukru 

Mleko lekko podgrzewamy, dodajemy pokruszone drożdże i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia się drożdży. Do miski wsypujemy pozostałe składniki, dodajemy mleko z drożdżami i mieszamy łyżką aż do powstania takiej jednej kluchy. Wrzucamy ciasto na stolnice i ugniatamy, podsypujemy mąką, ale staramy się nie zużywać za dużo żeby ciasto nie było twarde po upieczeniu. Ciasto wykładamy na blaszkę piekarnikową u mnie 40x40 (ja wyłożyłam ją papierem do pieczenia dla pewności żeby pizza nie przywarła). Możemy ciasto rozwałkować lub tak jak ja ponaciągać rękoma. Nagrzewamy piekarnik na 50 stopni i wkładamy na ok. 15 min aby ciasto wyrosło, w tym czasie przygotowujemy sos i dodatki.
Kiedy ciasto wyrośnie, smarujemy je wcześniej przygotowanym sosem pomidorowym, następnie posypujemy startym serem, na ser kładziemy dodatki (szynkę, pieczarki, cebulę itp.) Wkładamy pizzę do nagrzanego do 220 stopni piekarnika i pieczemy do zarumienienia spodu (podważamy i podglądamy) , u mnie było to 15 min. 

28 komentarzy:

  1. Dzisiaj po raz pierwszy zrobiłam pizze i przyznam szczerzę że jest pyszna,ciasto miękkie,super,dzieciaki stwierdziły że lepsza niż kupna :-) super przepis dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało i że dzieci szczęśliwe :D Dziękuję za miłe słowo i zapraszam ponownie po inspirację ;)

      Usuń
  2. Przepyszna jest ta pizza!!! My polecamy!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieczemy z termoobiegiem czy bez? Od góry i od dołu czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieczemy z termoobiegiem czy bez? Od góry i od dołu czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  5. domowa pizza najlepsza, wygląda świetnie, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pyszne ciasto :) Miękkie i puszyste.

    OdpowiedzUsuń
  7. pizza wyszła idealna,ciasto mięciutkie,pulchne,sos idealny -pyszna

    OdpowiedzUsuń
  8. A co jak ciasto nie wyrosło podczas pieczenia??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś się pomyliło przy robieniu ciasta, robiłam wiele razy pizzę z tego przepisu i nie zdarzyło mi się ani razu żeby ciasto nie wyrosło...

      Usuń
    2. Wypadaloby napisac w przepisie ze ciasto nalezy odstawic na godzine pewnie aby wyroslo. Robilem po raz pierwszy i cos mi nie pasowalo ale zrobilem jak napisane. Do wywalenia niestety:(

      Usuń
  9. Powinno być najpierw roszczyn powinienem wyrosnąć potem wlewamy do mąki ugniatamy i dajemy do wyrośnięcia a gdy już ciasto wyrośnie rozwalkyjemy je i wkładamy na blachę że składnikami i pieczemy bo tak jak jest napisane nie zawsze wyrośnie natomiast tak jak ja napisałam to wyrośnie oczywiście ciasto dajemy w ciepłe miejsce i miskę przykrywamy ściereczką aby nam wyrosło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musi być rozczyn zrobiony ja robiłam tak jak w przepisie i wyrosło super

      Usuń
  10. Witam czy te drożdże to w całości 1.5 szklanki mleka rozrobic

    OdpowiedzUsuń
  11. Wlasnie takiego przepisu na ciasto szukalam.pizza jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  12. Pizza mmmnnn niebo w gębie!
    Dawno takiego puszystego ciasta nie jadlam,szybko się robi no i do tego cala nasza rodzina stwierdzila ze ta jest 100*lepsza niz kupna!
    Pozdrawiam i dziękuję za przepis!��

    OdpowiedzUsuń
  13. Nauczyć się robić domową pizzę to mój kulinarny cel na te wakacje :) Dzisiaj podejmuję próbę właśnie z tym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie jestem przekonana do tego ciasta , zrobiłam według przepisu, jest tak słone ze jeść tego nie idzie , do tego dochodzi,i wędlina , ser , masakra . To moje najgorsze ciasto jakie zrobiłam .

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis robilem juz pare razy i za każdym razem idealna

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiecie, co ostatnio zainspirowało mnie do tego, aby zrobić pizzę w domu swoim własnym sposobem? Zauważyłam w sklepie na półce mąkę do pizzy włoskiej od https://basiazsercem.pl/ i nabrałam takiego smaku na domową pizzę, że od razu kupiłam wszystkie składniki i działałam. Mam nadzieję, że wyjdzie pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto idealne robi sie szybko, jeszcze szybciej pizza jest zjadana calej rodzinie bardzo smakowala,
    bedziemy piece czesciej.
    Dziekuje za wspanialy przepis

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja robiłam pizze i jak stwierdzili domownicy jest wyśmienita. Znikła bardzo szybko. Dzisiaj robię ją ponownie ale z kurczakiem. Ciasta nie trzeba odstawiać do wyrośnięcia .Przecież wg przepisu wstawia się ciasto do piekarnika na 15 min nagrzanego do 50 stopni.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam ,ja dzisiaj robię po raz nasty i jest mega ,lepsza niż kupna np."G"nawet po wystygnięciu jest mieciutka.Nie daję pizzy do wyrośnięcia w piekarniku ponieważ zanim przygotuję wszystkie składniki zdąży na blaszce ciasto wyrosnąć,(radzę dać drożdże naturalne)pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Robiłam pizzę, i powiem szczerze bardzo dobra wyszła :) ciasto pyszne ,miękkie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobry przepis 💪 dziękuję , polecam pieczenie na kamieniu , smak jeszcze lepszy

    OdpowiedzUsuń