2015/10/22

Prawdziwe Włoskie Spaghetti Carbonara


Prawdziwe Włoskie Spaghetti Carbonara

Ostatnio odwiedziła mnie moja przyjaciółka, przywiozła dla mnie w prezencie piękny kawał parmezanu prosto z Włoch... 
Pierwsza myśl, która mi się nasunęła...
Spaghetti Carbonara !
Więc postanowiłam zrobić, takie prawdziwe carbonara rodem z Włoch.

Prawdziwe Włoskie Spaghetti Carbonara

Składniki:

250 g makaronu
200 g boczku wędzonego lub podgardla wędzonego
100 g parmezanu
2 jajka
2 żółtka
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, świeżo mielony pieprz

Wstawiamy wodę na makaron, wsypujemy sól, niewiele ponieważ boczek i parmezan są już dość słone. Boczek kroimy w centymetrowe plastry, następnie w cienkie plasterki. Podsmażamy na oliwie. Gdyby wytopiło się zbyt wiele tłuszczu można go odlać. Jak woda wrze, wrzucamy makaron i gotujemy go al'dente. Do miski wrzucamy jajka i żółtka, przyprawiamy pieprzem i mieszamy trzepaczką. Parmezan ścieramy na tarce na małych oczkach i wsypujemy go do jaj, dokładnie mieszamy. Przed odcedzeniem makaronu odlewamy sobie z dwie chochelki wody, w której się gotował. Odlany makaron wrzucamy na patelnie z boczkiem, mieszamy. Wyłączamy gaz. Wlewamy masę jajeczno - serową. Intensywnie mieszamy, dolewamy trochę wody od makaronu, aby powstał kremowy sos. Nakładamy na talerze, posypujemy parmezanem i świeżo mielonym pieprzem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz