2015/10/19

Kokosanki z kleikiem ryżowym bez mąki


Kokosanki z kleikiem ryżowym bez mąki...

Smaki z dzieciństwa. Idealne do kawy, idealne dla dzieci. Jak byłam dzieckiem pamiętam jak mama robiła dla mnie i moich sióstr. Bardzo je lubiłyśmy. Teraz robię je swojemu synkowi, również bardzo mu smakują. Bardzo proste i szybkie kokosanki bez mąki.

Kokosanki z kleikiem ryżowym bez mąki

Składniki:

1 kostka margaryny (250 g)
szklanka cukru
4 jajka
łyżeczka proszku do pieczenia
16 łyżek wiórek kokosowych
opakowanie kleiku (170 g)

Margarynę miksujemy z cukrem do powstania jednolitej masy. Dodajemy 4 żółtka i proszek do pieczenia. Miksujemy. W drugiej misce ubijamy 4 białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Następnie dodajemy je do ciasta razem z kleikiem i wiórkami. Mieszamy ręcznie lub na najniższych obrotach miksera. Formujemy ciasteczka za pomocą dwóch łyżek (ja formowałam za pomocą foremki, foremkę ułożyłam na blaszce w środek włożyłam masę, uklepałam i delikatnie ściągnęłam foremkę) i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do pieca nagrzanego do 170 stopni na 20 min. 

1 komentarz: