poniedziałek, 9 listopada 2015

Sernik na ciemnym spodzie


Sernik na ciemnym spodzie...

Niedziela przeminęła wietrznie ale za to ze słodkim smakiem...
Smakiem sernika na ciemnym spodzie.
Można by powiedzieć, że to sernik królewski, chociaż w smaku jest jakby inny, masa jest bardziej wilgotna i rozpływająca się w ustach, coś trochę podobnego do masy z sernika z rosą jednak bardziej zwarta.

Sernik na ciemnym spodzie

Ciasto:
kostka palmy
4 szklanki mąki
2-3 łyżki kakao
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka cukru
3 żółtka

Masa:
1,5 kg twarogu
5 jajek + 3 białka
1 budyń śmietankowy
2 szklanki cukru
cukier z prawdziwą wanilią

Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy, może się trochę sypać ale to nic. Wystarczy zbić w jako taką kulkę aby podzielić na dwie części. Jedną część cista wykładamy blachę (25x35) wyłożoną papierem do pieczenia. Przygotowujemy masę, najpierw ucieramy jajka z cukrami, następnie dodajemy resztę składników. Jeśli chcemy bardziej zwartą masę używamy twarogu w kostce uprzednio mieląc, ja używałam taki z wiaderka. Kiedy składniki ładnie nam się połączą wylewamy masę na ciasto. Drugą część ciasta rozdrabniamy i posypujemy na masę. Wstawiamy na godzinę do nagrzanego piekarnika do 180 stopni.

11 komentarzy:

  1. w masie serowej nie ma ani grama masla?

    OdpowiedzUsuń
  2. witam piekłam Pani sernik jest pyszny tylko po upieczeniu w ser ma ma takie dołki czy to znaczy że go zle zmiksowałam czy te białka maja byc ubite na piane i na końcu dodane bo w przepisie nic nie pisze pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białek nie ubijamy. Miksujemy razem z jajkami i cukrami... Ser ma dołki? Hmmm... Ciasto nie jest równe, przy górnej warstwie jest faliste. Nie wiem czy o to Pani chodzi?! ;)

      Usuń
  3. Nie mam budyniu w proszku ma Pani jakis pomysl czym go zastapic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać mąki ziemniaczanej zamiast budyniu :)

      Usuń
  4. sernik upiekłam pierwszy raz na Boże Narodzenie,wyszedł przepyszny(podobnie jak z rosą,który piekłam już kilka razy :) ) na Wielkanoc będą obydwa i jabłecznik z bezą,oczywiście z Pani przepisu :),ciesze sie,że trafiłam na "Pelusiową Kuchnie",bo wiem,że jak wezmę stąd przepis to na pewno wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych wypieków ;)

      Usuń
  5. Ile cukru z prawdziwa wanilia ?

    OdpowiedzUsuń